sunnuntai 11. toukokuuta 2014

Välitilinpäätös: Eka kuukausi takana

Ensimmäinen kuukausi on takana. Ja voi veljet ja siskot, kuinka nopeasti aika on mennytkään... Ekat viikot meni hujauksessa, kun totutteli uuteen ruokavalioon ja treeniohjelmaan. Sitten iski kevätflunssa. Sen jälkeen on vain yritetty toipua taudista.

Pieniä poikkeuksia lukuunottamatta olen pysynyt ohjelmissa. Yhtenä päivänä söin banaanin. Voi vitsi, että siitäkin voi hankkia itselleen morkkiksen. Lisäksi pari kertaa on kiduksista mennyt pari ylimääräistä cashew-pähkinää. Ei todellakaan mitään maailmaa kaatavaa, mutta ärsyttäähän se kuin pientä oravaa, että on lipsunut ruokavaliosta. Noh, lipsumiset on nöyränä tunnustettu ja rangaistukset otettu vastaan :D

Mutta onhan tässä kuukaudessakin tapahtunut kaikenlaista taudista huolimatta. Ruokavalio on alussa tarkoituksella runsas, jotta saadaan kasvatettua lihasmassaa ja kiihdytettyä aineenvaihdunta kunnolla käyntiin. Painon ei ole ollut tarkoitus pudota ensimmäisen kuukauden aikana lainkaan.

Vaa'alla en ole rampannut, sillä se on tällä hetkellä ehkäpä huonoin mittari. Toki lähtöpaino on otettu - näppärästi viikon lomareissun jälkeen, jotta varmasti oli pienoista pöhötystä tyrkyllä heti alkuun :) No joo, alussa lähti reilu kilo nesteitä. Ja sairastellessa toinen mokoma.

Mutta vaa'an lukemia tärkeämpää on se, että kroppa on jo nyt muuttunut. Mittanauha onkin paljon merkityksellisempi vekotin kuin vaaka. Yhteensä senttejä on lähtenyt ympäri kroppaa reilusti. Toki mittatuloksia on monestakin kropan eri kohdasta, mutta esimerkiksi vyötärö on kaventunut 11 cm, lantiosta on lähtenyt 6 cm ja rinnanympäryksestä 8 cm - KUUKAUDESSA! Oon todella yllättynyt noista senttimääristä. Mutta jos tyytyväisyys tappaa kehityksen, niin siihen ei ole varaa ;)

Tässä jo odottelen innolla, mitä seuraava kuukausi tuo tullessaan. Ainakin ruokavalio muuttuu - saas nähdä minkälaisia kujeita PT-Ville keksii salille. Eli innolla jatkan edelleen. Motivaatio on sairastellessa noussut entisestään. Joko sitä pääsisi nyt kunnolla hommiin!

Mittanauha on peilin ohella paljon tärkeämpi
mittaväline kuin vaaka... ;)

Näiden pukkarikaappien kanssa tehdään pian taas
tiiviimpää tuttavuutta - jahka mie tästä taudista tokenen! :)

4 kommenttia:

  1. Kiiiiiiitos Pia! Tsemppiä sinnekin <3

    VastaaPoista
  2. Moikka, voisitko postata ruokapäiväkirjaasi? Esim. tietyn esimerkkipäivän ruoat/juomat/vitamiinit jne?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, kirjoittelen jossain vaiheessa sellaisen postauksen :)

      Poista